kundcase
Vi arbetar alltid med kunden i fokus och strävar efter en långvariga och nära samarbeten med alla våra kunder. Här hittar du ett urval av våra nuvarande kunder och projekt.
Enda sedan 70-talet har Sportmann försörjt norrmännen med frilufsliv och träningskläder. Som en av de första e-handlarna i Norge är de en van aktör när det kommer till distanshandel. Med ett stort ubud av kläder och skor har de något för alla tränings- och frilufspersoner där ute. Men hur har resan sett ut från starten och varför såg de sig över landsgränsen när de skulle välja affärssystem?
På Home of ESS webbshop erbjuder de besökarna att ta med sig hotellkänslan hem. Allt från möbler och bäddmadrasser till inredningsdetaljer och porslin – allt sprunget från något av deras egna unika hotell. Inget av hotellen är det andra likt, vilket innebär att varje hotell sätter sin egen prägel på produkterna.
I en djungel av klädmärken och säsonger kan man hitta Très Bien som startades av fyra personer med bakgrund inom modeindustrin. Förutom sin e-handel har de även en fysisk butik i Malmö och London. När de letade efter ett affärssystem var den viktigaste faktorn att hitta en partner som inte bara kunde hjälpa dem att utvecklas framåt, utan även att vara nära till hands.
Vid starten 1998 var det ett nätforum för växtintresserade - idag har de inte bara en välfylld webshop, utan även en fysisk butik i Kristianstad. Med både ett stort utbud och stor expertis har vi här en oas för alla kunder, med eller utan gröna fingrar! Odla använder, förutom affärssystemet Nemo, även kassasystemet MoneyWeb till sin butik.
Från att 24.se började som ett hobbyprojekt i en källarlokal med en anställd har de idag slagit 200 miljoner kronor i omsättning och ligger i framkant för den svenska e-handeln. Efter en tid av växtvärk i det tidigare affärssystemet valde 24.se att leta efter en leverantör som kunde tillgodose deras behov av vidareutveckling och ständigt växande volymer.
Affärsidén för Loyalty Group grundades i att hjälpa bolag addera värden till befintliga kundrelationer genom starka förmåner från kända varumärken. Ett behov som de hade hört att förlagsbranschen stångade sig blodiga med. Idag hjälper affärssystemet Nemo Loyalty Group med alla processer från inköp och inleverans till order och utleveranser till slutkunden.
Sedan 2019 har Eseco haft äran att vara med på deras resa och idag säljer de via sin webshop samt sina fysiska butiker i Lidköping och Göteborg. Med ett stort utbud (med bland annat över 1000 smaker av e-juicer), snabba leveranser och personlig service kan vi tryggt påstå att det är ett företag i framkant inom e-handelsbranschen.
Idag har MinFot över 4000 artiklar i lagret och säljer både inom Sverige, Norge och Danmark. Tillväxten har ständigt satt press på lagerhållningen och logistiken, som från början höll till i garaget hemma hos Cajsa och delägaren, tillika maken, Ola Krikström. Det senaste året har de även fått flytta ut ur sitt större lager och huserar nu hos en TPL.
©Eseco System AB [#this year :%Y]
Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60 • info@eseco.se