Home of Ess kundcase
På Home of ESS webbshop erbjuder de besökarna att ta med sig hotellkänslan hem. Allt från möbler och bäddmadrasser till inredningsdetaljer och porslin – allt sprunget från något av deras egna unika hotell. Inget av hotellen är det andra likt, vilket innebär att varje hotell sätter sin egen prägel på produkterna.
Home of ESS är en del av ESS Group, som startades för att skapa varma och välkomnande hotelldestinationer dit man som gäst vill komma och besöka om och om igen. Kanske har du varit på Ystad Saltsjöbad, Steam Hotel, Ellery Beach House eller Hotel Pigalle? Då håller du säkert med om att de verkligen lyckats med sin vision.
Sedan starten 2021 har vi haft äran att tillgodose Home of ESS med affärssystemet Nemo. Sedan dess har mycket hänt, och vi hörde av oss till dem för att se hur de själva tänker kring sin verksamhet och framtiden.
”Valet av Eseco blev till slut enkelt”
Home of ESS ägs av ESS group som har 11 hotelldestinationer (med tre nya destinationer på gång!). Hotellgruppen satsar mycket på inredningen på hotellen och under åren har många gäster som bott på hotellen frågat var man kan köpa inredningen. Det var där som idén föddes hos ägarna att starta en e-handel där gästen kan ta med sig hotellkänslan hem.
Home of ESS startades sedan våren 2021 och e-handeln öppnade i december samma år.
Med många integrationer och samarbetspartners är Eseco ofta spindeln i nätet bland de övriga leverantörerna. Så även för Home of ESS!
– Genom Norce, som var vald som webbbutik, kom vi i kontakt med Eseco som en lämplig partner. Samtidigt letade vi efter en 3PL partner och det visade sig att 3PL lagret som vi var intresserade av hade tidigare samarbetat med både Norce och Eseco med andra kunder. Valet av Eseco blev till slut enkelt på grund av deras tillmötesgående i offert, flexibilitet och rekommendationer från andra samarbetspartner inom branschen.
Idag är affärssystemet Nemo en stadig grund för Home of ESS e-handel, med mycket logistik inblandad. När vi frågar dem vad som är det bästa med att arbeta i Nemo är det supporten och flexibiliteten de hyllar mest.
– De har en superbra support och man är alltid nära medarbetarna på Eseco! Nemo är dessutom ett väldigt flexibelt system, vilket alltid underlättar.
– Vi skaffade ett sortiment och startade upp väldigt fort, så för oss har det varit en utmaning att bli nöjda med artikeluppsättningen och det finansiella flödet till andra system. Under våren 2022 öppnade vi även upp vår e-handel i Norge och Danmark, vilket också var en bedrift att göra på så kort tid. Vi har hela tiden förbättrat systemet efter hand och det har stundtals varit utmanande.
Trots dessa utmaningar har flödet på order till leverans fungerat jättebra sedan starten och har resulterat i en hög kundnöjdhet.
– Framtidsvisionen för oss är att växa till att bli en stor aktör inom inredning på marknaden. Vi ska även starta nya varumärken och nya siter för att komplettera Home of ESS.
Vi ser fram emot att följa Home of ESS resa framåt i branschen! Det är ett roligt företag med mycket kreativitet, värme och framförallt en otrolig känsla för detaljer.
©Eseco System AB [#this year :%Y]
Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60 • info@eseco.se