fbpx
esecos logga

24.se kundcase

24.se fortsätter utvecklas
med Eseco

”Vi tittade efter ett företag som kunde hjälpa oss att växa.”

Kund sedan

2015

Omsättning

203 mkr

På 24.se ligger bra kundsupport, låga priser och snabba leveranser i fokus.

På 24.se ligger bra kundsupport, låga priser och snabba leveranser i fokus.

Vilket märks! Redan 1992 tog det fart som en sidohobby, i en källare med en person anställd. Idag säljs hemelektronik, datortillbehör, tv-spel och fritidsprodukter (bara för att nämna några produktkategorier) under ett enda digitalt tak.

– Funderingar kring att öppna en webbshop hade funnits ett tag, men den dagen vi hade möte om detta ringde telefonen och en säljare frågade om vi vill köpa ett nytt webbshopskoncept. Det måste vara ödet, sa vi och tackade ja.

”Den största utmaningen har varit att kunna växa i samma takt som e-handelns explosionsartade ökning, med allt vad det innebär inom logistik, personal och lokaler.”

Behövde ett skalbart affärssystem

Behövde ett skalbart affärssystem

Efter en tid av växtvärk i det tidigare affärssystemet valde 24.se att leta efter en leverantör som kunde tillgodose deras behov av vidareutveckling och ständigt växande volymer.

– När vi kom upp i 100 ordrar per dag klarade inte vårt dåvarande system av den stora volymen, vi tittade då efter ett företag som kunde hjälpa oss att växa. Fokus sattes på att hitta en partner som hade gedigen kunskap, innovativa ideér samt hade ett mindre men mer sammansvetsat team där man inte blir ”en i mängden” av kunder.

Eseco har sedan dess hjälpt 24.se att effektivisera hela lagerstrukturen från plock och pack till utleverans genom smart vagnsplockning. Man har även rationalisterat hanteringen av inköp med hjälp en mycket avancerad och lättarbetad prognosmodul – färre felinköp leder till korrekt lagernivå!

I samarbete med Jetshop har Eseco även utvecklat en strömlinjeformat artikel- och orderhantering från shop till affärssystem varpå manuell hantering kunnat elimineras. Genom direkt kommunikation till Tradera, CDON Marketplace och Fyndiq kan 24.se öka sin försäljning och närvaro på marknaden.

Tillsammans fortsätter Eseco och 24.se att ständigt hitta nya lösningar för att effektivisera och automatisera deras processer.

– Vi har ett nära samarbete med logistikkonsulter som hela tiden pumpar oss med effektiva lösningar som de redan implementerat hos andra e-handlare, som vi sedan låter Eseco implementera.

Vad är den största fördelen med att arbeta i Nemo, enligt er?

– Att Eseco är ett litet sammansvetsat team.

För att lyckas i framtiden krävs mer automatisering

För att lyckas i framtiden krävs mer automatisering

E-handelsbranschen är en bransch i ständig förändring där nya trender och ny teknologi lanseras tätt inpå varandra. Även på 24.se går det framåt och är ingen brist på framtidsplaner.

– Mer globaliserad försäljning inom marknadsplatser såsom Amazon och andra snarlika plattformar, EU öppnar upp sig mer och mer och blir en sömlös handelsplats. För att lyckas i framtiden och stå sig i konkurrensen krävs mer automatisering då lönekostnaden i Sverige är väldigt hög i jämförelse med lågkostnadsländer.

Och hur tror ni att 24.se har utvecklats om 10 år?

– Mer automatiserat men fortsatt med kunden i 100% fokus.

Produkter

Integrationer

Jetshop

CDON

Fyndiq

ElKjöp

Matkahoulto

PostNord

Early Bird

Schenker

Klarna KCO V3

Länder

Sverige

Danmark

Norge

Finland

Nederländerna

Läs fler kundcase

Läs fler kundcase

Vi vet hur e-handel ska fungera när den fungerar som bäst, helt enkelt.

Registrera dig på vårt nyhetsbrev!

Lösningar

Eseco

©Eseco System AB [#this year :%Y]

 Jörgen Kocksgatan 4 • 211 20 Malmö • +46 40 636 20 60 • info@eseco.se

WordPress Cookie-tillägg av Real Cookie Banner